Opublikowano 3 komentarze

Zazzle – Jak stworzyć wzór i opublikować swój pierwszy produkt? Omówienie procesu wstawienia grafiki. [Artykuł nr. 5/x]

Tutaj jestem:

Jeśli zapoznałeś się z poprzednim artykułem, Zazzle – Jak poprawnie wypełnić formularz W-8BEN? Ustawienia płatności i podpinanie konta Paypal [Artykuł nr. 4/x], z pewnością zainteresuje Cię również krok po kroku tworzenie i publikacja swojego pierwszego produktu na stronie Zazzle. Zapraszam.


Etap 1: Tworzenie wzoru w programie graficznym

Aby stworzyć wzór, potrzebujemy jednego z dowolnych programów graficznych. Możesz użyć do tego darmowego GIMPA lub płatnego Photoshopa. Te oba najbardziej popularne programy nie różnią się od siebie w większym stopniu, więc pozostaje kwestia gustu. Postaraj się, aby Twój wzór posiadał jak największą rozdzielczość, dzięki czemu będzie dostępny do zakupu na większej ilości produktów. Przykładem na potrzeby tego artykułu będzie stworzony przeze mnie na szybko wzór o rozmiarach 3000×4000 pikseli. Dla uzyskania najlepszych efektów, nie krępuj się, aby tworzyć większe rozmiary. Gdy już utworzysz wzór, pozostało go zapisać, wyeksportować np. na pulpit i dodać na serwis Zazzle.

*UWAGA – Jeśli planujesz stworzyć wzór z przeźroczystym tłem, do wyeksportowania pliku użyj formatu PNG, w przeciwnym wypadku JPG/JPEG.

Etap 2: Dodawanie wzoru na Zazzle

Pierwsze, co należy zrobić, to zalogować się na swoje konto, jeśli jeszcze nie posiadasz konta, dowiedz się z mojego poprzedniego artykułu, jak założyć je krok po kroku pod tym linkiem.

Zakładając, że jesteś już zalogowany, przejdź do dodawania nowego designu, możesz to zrobić najeżdżając na figurę osoby w prawym górnym roku, następnie klikając w nazwę swojego sklepu.

moje-sklepy-zazzle

Kliknij teraz zakładkę Products, a później Create new product.

tworzenie-nowego-produktu-zazzle

Wybierz typ produktu, na którym chcesz, aby znalazł się Twój design. Jak widzisz, wybór jest ogromny, co oznacza duże możliwości zarobkowe, ale także dużo pracy. Ja na potrzebę tego artykułu wybiorę koszulkę (t-shirt).

rodzaje-produktow-zazzle

Zastanów się, dla jakiej grupy docelowej przeznaczony jest Twój design. Do dorosłych? mężczyzn? kobiet? dla dzieci? chłopców? dziewczyn? a może dla bobasów? Polecam robić designy, które pasują do każdej grupy docelowej i tworzyć listing dla każdego z osobna, ponieważ przełoży się to na większe prawdopodobieństwo sprzedaży naszego produktu. Na potrzebę tego artykułu będzie to koszulka męska.

kolory-produktow-zazzle

W porównaniu do pozycji drugiej za $17.95, wybiorę pozycję pierwszą za $22.95, ponieważ jest ona dostępna w kolorach sprzedających się najczęściej. Dla uzyskania najlepszych efektów możesz stworzyć osobno pozycję pierwszą i pozycję drugą, aby dać klientom możliwość zakupu w wielu kolorach.

Jakie kolory koszulek sprzedają się najczęściej na Zazzle?

Jeśli zastanawiasz się, jakiego koloru t-shirty sprzedają się najwięcej w serwisach oferujących druk na żądanie (print on demand), nie tylko Zazzle, to jest to: 1. czarny, 2. ciemny niebieski (navy) oraz 3. biały.




Aby dodać wzór, kliknij przycisk Add Image > Upload Images, znajdź swój design, poczekaj aż się wczyta, zmień rozmiar/położenie lub użyj pozostałych narzędzi, jeśli to konieczne, a gdy Twoja grafika będzie gotowa, wciśnij przycisk Done, który znajdziesz w prawym górnym rogu ekranu.

zdjecie-produktu-zazzle
1. Add Image

zalaczanie-zdjec-zazzle
2. Upload Images

edycja-zdjecia-zazzle
3. Done

Możesz teraz przystąpić do procesu tworzenia ala „listingu”, na który składa się stworzenie tytułu, tagów (słów kluczowych), opisu produktu itp. – dzięki czemu Twój wzór zostanie później odnaleziony przez potencjalnego klienta, który wpisuje odpowiednie frazy w wyszukiwarkę Zazzle. W porównaniu do niektórych serwisów, o których piszę na swoim blogu, produkty, które opublikujemy, trafiają na szczęście do wyników wyszukiwania serwisu, co oznacza, że nie potrzebujemy zewnętrznego promowania np. przez media społecznościowe. Jak informuje Zazzle, może to potrwać do 24 godzin, aby nasze produkty były już widoczne i dostępne do zakupu przez klientów z całego świata. Aby rozpocząć tworzenie listingu, użyj przycisku Sell It.

sprzedaz-produktu-zazzle
4. Sell It



tytul-nazwa-kategorie-opis-produktu-zazzle
categories-merchandising-zazzle
tagi-slowa-kluczowe-zysk-prowizja-cena-produktu-zazzle
publikacja-produktu-zazzle

UWAGI

Tytuł, opis, tagi – wszystko w języku angielskim

Events & Occasions – jeśli Twój design pasuje do konkretnych okazji lub świąt, wybierz z listy interesującą Cię opcję.

Recipient – czyli grupa docelowa. Możesz wybrać tu np. szef, doktor, rodzina itp. Jeśli nie chcesz wybierać konkretnej grupy docelowej, wybierz For Anyone.

Tagi – jeśli chcesz dodać kilka wyrazów jako jedno słowo kluczowe, użyj pomiędzy nimi znaku „+”, np. „blue+shirt+man”, w innym wypadku wyrazy zostaną odczytane jako trzy różne słowa kluczowe, a po co tracić miejsce, skoro mamy możliwość dodania tylko 10 tagów?

Suitable Audience – grupa wiekowa. Jeśli Twój design przeznaczony jest dla osób w każdym wieku, w tym dzieci, wybierz G, wybierając G, Twój design nie może zawierać: nagości, treści związanych z narkotykami, przedstawień nielegalnych działań, przemocy, uwłaczających odniesień do rasy, religii, orientacji seksualnej lub upośledzeń fizycznych/psychicznych. Wybierając PG-13, język może wykraczać poza uprzejmą rozmowę, ale mieści się w granicach zwykłych, codziennych wyrażeń. Nie może zawierać: nagości, przedstawiania nielegalnych działań, nadmiernej przemocy, uwłaczających odniesień do rasy, religii, orientacji seksualnej lub upośledzeń fizycznych/psychicznych. Wybierając R, użytkownicy muszą mieć ukończone 18 lat, aby oglądać te treści. Do wejścia wymagane jest potwierdzenie karty kredytowej. Treść może zawierać przemoc, wulgarny język i artystyczną nagość. Nie może zawierać: pornografia, przedstawianie nielegalnych działań, nadmiernej przemocy, uwłaczających odniesień do rasy, religii, orientacji seksualnej lub upośledzeń fizycznych/psychicznych.

Royalty – czyli Twój zysk ze sprzedaży tego produktu. Domyślnie jest to 5%, dlatego polecam zwiększyć go do 15%. Cena całkowita produktu wzrośnie, ale nie do tego stopnia, żeby zniechęcić klienta do zakupu.


Gdy wszystko gotowe, możesz opublikować produkt za pomocą przycisku Post it! Nic tylko tworzyć kolejne i budować swoje źródło dochodu pasywnego, które będzie dla Ciebie zarabiać 24 godziny przez 7 dni każdego tygodnia.

Powodzenia!

Masz pytanie? napisz śmiało w komentarzu lub użyj formularza kontaktowego na dole strony, a postaram się odpowiedzieć tak szybko, jak to możliwe. Jeśli pomogłem, ucieszę się, gdy zostawisz po sobie miły komentarz, tymczasem zapraszam Cię do przeczytania następnego artykułu, w którym wyjaśniam, jak rozliczać dochody na Zazzle z praw autorskich jako autor, artysta, czy designer – jak zwał tak zwał. Możesz przejść do niego za pomocą przycisku poniżej.




Oglądaj nowe filmy z kanału bez konieczności opuszczania obecnej strony:

Expert od E-Commerce & Przedsiębiorca & Bloger. Jego zadaniem jest szerzyć wiedzę na temat sprzedaży online w oparciu o skalę międzynarodową oraz ciekawe rozwiązania technologiczne. W wolnym czasie kocha zdobywać nowe szczyty górskie, odbywać podróże i uprawiać wiele sportów. Jego celem jest niezależność finansowa oraz ciągły rozwój pod kątem duchowym, finansów, zdrowia i relacji.

3 komentarze do “Zazzle – Jak stworzyć wzór i opublikować swój pierwszy produkt? Omówienie procesu wstawienia grafiki. [Artykuł nr. 5/x]

  1. zazzle chce weryfikować konto bankowe jak to można ominąć , bo chca by na koncie bylo 200 $

  2. Witam
    Próbuję na zozzole wstawić wzór. Niby jest widoczny jak przysyłam link do kogoś , ale niemoge go wyszukać po nazwie. I druga rzecz założyłem sklep i jest informacja ze gotowy jest w 55 % , czy to ma jakieś znaczenie?

  3. Tak wygląda komentarz, który dodasz poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *