Opublikowano 24 komentarze

Redbubble – Jak stworzyć i opublikować swój pierwszy wzór? Omówienie procesu wstawienia grafiki. [Artykuł nr. 4/x]

Tutaj jestem:

Jeśli zapoznałeś się z poprzednim artykułem, Redbubble – Tworzenie konta. Jak zarejestrować się na „Czerwonej Bańce”? [Artykuł nr. 3/x], z pewnością zainteresuje Cię również temat publikacji designów. Dowiesz się, jak krok po kroku dodać i przesłać swój obraz/ilustrację na Redbubble. Zapraszam.


Etap 1: Tworzenie wzoru w programie graficznym

Aby stworzyć wzór, potrzebujemy jednego z dowolnych programów graficznych. Możesz użyć do tego darmowego GIMPA lub płatnego Photoshopa. Te oba najbardziej popularne programy nie różnią się od siebie w większym stopniu, więc pozostaje kwestia gustu. Postaraj się, aby Twój wzór posiadał jak największą rozdzielczość, dzięki czemu będzie dostępny do zakupu na większej ilości produktów. Przykładem na potrzeby tego artykułu będzie stworzony przeze mnie na szybko wzór o rozmiarach 3000×4000 pikseli. Dla uzyskania najlepszych efektów, nie krępuj się, aby tworzyć większe rozmiary, jak jp. 7000 px, 8000 px lub więcej. Dokładne rozmiary poszczególnych produktów znajdziesz pod tym linkiem. Gdy już utworzysz wzór, pozostało go zapisać, wyeksportować np. na pulpit i dodać na serwis Redbubble.

*UWAGA – Jeśli planujesz stworzyć wzór z przeźroczystym tłem, do wyeksportowania pliku użyj formatu PNG, w przeciwnym wypadku JPG/JPEG.


Etap 2: Dodawanie wzoru na Redbubble

Pierwsze, co należy zrobić, to zalogować się na swoje konto, jeśli jeszcze nie posiadasz konta, dowiedz się z mojego poprzedniego artykułu, jak założyć je krok po kroku pod tym linkiem.

Zakładając, że jesteś już zalogowany, przejdź do dodawania swojego nowego wzoru, możesz zrobić to w swoim Dashboardzie, klikając przycisk Add new work > Upload new work.

dodawanie-grafiki-na-redbubble
1

wybieranie-pliku-grafiki-redbubble

Klikając w obszar zaznaczony powyżej na zielono, wybierz utworzony przez Ciebie wzór i poczekaj aż zostanie w 100% załączony na serwis.

listing-tytul-tagi-slowa-kluczowe-opis-redbubble

Możesz teraz przystąpić do procesu budowania ala „listingu”, na który składa się stworzenie tytułu, słów kluczowych i opisu produktu – dzięki czemu Twój wzór zostanie później odnaleziony przez potencjalnego klienta, który wpisuje odpowiednie frazy w wyszukiwarkę na Redbubble.

WAŻNE

Uwaga nr. 1 – Tworząc tytuł, wpisujemy tylko i wyłącznie słowa kluczowe na temat obrazka. Pomijamy nazwy konkretnych produktów, jak np. t-shirt, mug, phone case, ponieważ zostają one dodane automatycznie po publikacji do każdego rodzaju produktu. Przykład zły: A mug with a guy in a blue shirt. Przykład dobry: The guy in the blue shirt.

Uwaga nr. 2 – Dodając tagi, czyli słowa kluczowe, wstawiamy je po przecinku w poprawnym miejscu. Przykład zły 1: guy , blue shirt , picture overhead. Przykład zły 2: guy ,blue shirt ,picture overhead. Przykład dobry: guy, blue shirt, picture overhead. Tutaj również wpisujemy słowa związane z samym obrazkiem, pomijamy nazwy konkretnych produktów.

Uwaga nr. 3 – Tworząc opis produktu, także pomijamy nazwy konkretnych produktów, wyobraźmy sobie, że tworzymy uniwersalny opis, który pasuje do wszystkich typów produktów. Rozumiem, że dobrze byłoby opisywać konkretny typ produktu, np. „Ten kubek posiada to i to, jest taki i taki”, ale nie możemy tego zrobić, ponieważ wyświetli się on także w opisie np. koszulki. Świetnym uniwersalnym rozwiązaniem jest tutaj użycie słów „Ten produkt” lub podobnych. Oczywiście w języku angielskim.


Aby zwiększyć szansę na zakup Twojego wzoru na dowolnym produkcie, możesz stworzyć również listing w innych językach dla klientów z różnych krajów, jak np. Niemiec, Francji, czy Hiszpanii. Będąc klientem, który chce zakupić coś na Redbubble, sam ucieszyłbym się z faktu, że listing produktu widnieje w moim języku, co na pewno zachęciłoby mnie do zakupu. Większość sprzedawców tworzy listing tylko i wyłącznie w języku angielskim, więc może warto wybić się przed szereg?


Jeśli stworzenie listingu jest już za Tobą, świetnie, to czas, aby przejść poniżej do ustawień wszystkich typów produktów. Warto wspomnieć, że za pomocą opcji Background color, znajdującą się pod głównym zdjęciem, możemy na raz zmienić kolor tła wszystkich produktów, oprócz dwóch pierwszych koszulek, ponieważ dla nich zawsze musimy robić to ręcznie.

koszulki-ze-wzorem-redbubble
Widok pierwszych sześciu produktów po użyciu opcji Background color.

druk-na-zadanie-produkty-redbubble
Widok pierwszych sześciu produktów po lekkiej modyfikacji.

Edycja poszczególnych produktów

Jeśli widzisz, że Twoje produkty są wyłączone, jedynie, co musisz zrobić, to wcisnąć przycisk „Disabled” pod interesującym Cię typem produktu. Teraz możesz przejść do edycji każdego z osobna. Aby to zrobić, wciśnij przycisk „Edit”. Jako przykład, do edycji wezmę pierwszą koszulkę.

kolor-produktu-redbubble-edycja-produktu

Jak widzisz, możesz tutaj zmienić kolor, zmniejszyć/zwiększyć wielkość obrazka, czy zmienić chociażby jego położenie. Jeśli nie jesteś pewien, czy Twoje zdjęcie znajduje się na środku produktu, dobrym rozwiązaniem jest opcja „Center Design”, która umożliwia wyśrodkowanie obrazka w pionie, jak i w poziomie. Polecam wejść także w obszar zaznaczony na zielono i włączyć do sprzedaży pozostałe produkty, ponieważ są one domyślnie odznaczone.


zaznaczanie-wylaczonych-produktow-redbubble

Jeśli Twoja koszulka jest już gotowa, a Ty zapisałeś ją za pomocą przycisku APPLY CHANGES, przejdź poniżej do poprawiania pozostałych produktów. Fakt, na początku zajmuje to trochę czasu, ale trochę wprawy i opublikowanie jednego wzoru na wszystkich typach produktów nie zajmie Ci więcej niż kilka minut.

Zakładając, że już to zrobiłeś, pozostało zjechać na sam dół i ustawić kilka pozostałych rzeczy.

  • Media, czyli kategorie – wybierz dwie najbardziej pasujące do Twojego wzoru.
  • Mature content – jeśli Twój listing/obrazek nie zawiera nagości, bielizny, języka dorosłych, alkoholu, narkotyków, krwi, broni lub przemocy, zaznacz „No”.
  • Checkbox zawierający informacje o prawach autorskich, jeśli je posiadasz, zaznacz go. W innym wypadku opublikowanie nie będzie możliwe.
media-kategorie-prawa-autorskie-save-work-redbubble

Teraz pozostaje tylko opublikować wzór za pomocą przycisku Save work. Po opublikowaniu będzie on dostępny do zakupu na wszystkich typach produktów, które ustawiłeś powyżej. Nic tylko tworzyć kolejne i czekać na pierwszą sprzedaż, a gdy to nastąpi, otrzymasz specjalny e-mail informujący o tym, że ktoś właśnie zakupił Twój produkt.

Powodzenia!

Masz pytanie? napisz śmiało w komentarzu lub użyj formularza kontaktowego na dole strony, a postaram się odpowiedzieć tak szybko, jak to możliwe. Jeśli pomogłem, ucieszę się, gdy zostawisz po sobie miły komentarz, tymczasem zapraszam Cię do przeczytania następnego artykułu, w którym objaśniam, jak rozliczać sprzedaż na Redbubble z praw autorskich jako autor, artysta, czy designer – jak zwał tak zwał. Możesz przejść do niego za pomocą przycisku poniżej.




Oglądaj nowe filmy z kanału bez konieczności opuszczania obecnej strony:

Expert od E-Commerce & Przedsiębiorca & Bloger. Jego zadaniem jest szerzyć wiedzę na temat sprzedaży online w oparciu o skalę międzynarodową oraz ciekawe rozwiązania technologiczne. W wolnym czasie kocha zdobywać nowe szczyty górskie, odbywać podróże i uprawiać wiele sportów. Jego celem jest niezależność finansowa oraz ciągły rozwój pod kątem duchowym, finansów, zdrowia i relacji.

24 komentarze do “Redbubble – Jak stworzyć i opublikować swój pierwszy wzór? Omówienie procesu wstawienia grafiki. [Artykuł nr. 4/x]

  1. Witam. Mam pytanko w tym samym temacie, czy już się poprawiło z waszymi produktami na redbubbel? bo mam ten sam problem, moje produkty nie widoczne po dodaniu na stronę.

    1. Oleg,

      Redbubble niestety wciąż ma z tym problem. Pozostaje czekać.

      Gorące pozdrowienia,
      Mateusz Piotrowski

  2. Hej,
    ja również nie widzę moich produktów w sklepie, czy komuś udało się rozwiazać problem? Zrobiłam też „make public” zgodnie z sugestią Mateusza.

    1. Kasiu, ile posiadasz produktów? podobno nowym twórcom na Redbubble pomaga dodanie większej ilości produktów (10-20).

      Gorące pozdrowienia,
      Mateusz Piotrowski

      1. U mnie też ten problem występuje. Na razie mam 12 grafik. Ten sposób o którym pisałeś niżej mi nie pomógł. Jedyny sposób bez podania do pomocy technicznej to dodanie więcej produktów?

      2. Ja mam 20 produktów i nadal nie widzę, ani swoich produktów w swoim sklepie, ani jak wpiszę ich nazwę w wyszukiwarce RB….

  3. Czy ktoś rozwiązał problem z produktami, których nie widać w sklepie? Cały czas mam komunikat: Uh oh. No results found.
    There were no results for your chosen filters in this artist’s shop.

    1. Mam to samo, wszystko uzupełnione czyli płatności, rozliczenie podatkowe wszystko na zielono, stworzyłem 5 designs i lipa nic nie widać w sklepie.

    2. Udało Ci się rozwiązać ten problem? Bo u mnie także występuje.

  4. Witam

    Właśnie stworzyłem kilka produktów na Redbubble i mam ten sam problem co komentujący. Produkty nie wyświetlają się. NIe wiem czy to jest problem tylko „wybranych” czy raczej ogólny problem serwisu.

  5. czesc Mateusz,
    dodałem jestem nowy na Redbubble.Dodałem 8 wzorów , ale nigdzie nie widzę moich prac i mam wrazenie ,ze w ogole nie sa opublikowane.

  6. Cześć
    mam problem z widocznością wzorów w sklepie, skonfigurowałem konto, uzupełniłem (jak mi się wydaje) wszystkie wymagane informacje. W pozycji Manage Portfolio mam stworzonych 9 wzorów, natomiast po przejściu do sklepu pojawia się komunikat: Uh oh. No results found.
    There were no results for your chosen filters in this artist’s shop.

  7. Dzień dobry mam kilka pytań
    – Czy chcąc zarabiać na redbubble musze zakładać jednoosobową działalność gospodarczą lub jakiś rodzaj firmy?
    – W jaki sposób wygląda rozliczania z paypal?
    -Czy do tego lepsze jest konto osobiste czy firmowe?

    1. Cześć, Jan,
      Żeby sprzedawać na Redbubbble, nie trzeba rejestrować firmy. Pieniądze, które otrzymasz na Paypal, docelowo i tak wysyłasz na swoje konto bankowe, a jako że urząd skarbowy może wejść na Twoje konto bankowe i sprawdzić wpływy, to lepiej rozliczyć się z tej sprzedaży. Jeśli chodzi o typ konta Paypal dla Redbubble, w zupełności wystarczy konto osobiste. Gorące pozdrowienia i wesołych świąt, Mateusz.

      1. Hej. Założyłam konto na RedBubble. Stworzyłam kilka grafik, dodałam tytuły i tagi jednak moje projekty nie widnieją w moim sklepie. Przy zapisywaniu pracy pojawił się komunikat, że w ciągu 15 minut zostanie dodane jednak mija już któraś godzina i nadal nie ma moich prac. Konto aktywne, wszystkie kroki spełnione i nie wiem o co może chodzić.

        1. Mam ten sam problem 🙁

          1. I ja też mam ten problem

          2. Czy udało wam się rozwiązać ten problem? Zmagam się z tym samym

        2. Wygląda na to, że Redbubble chwilowo ma jakiś problem. Rozwiązanie do przetestowania:

          „Manage portfolio” > „Select All” > „More” > „Make Public (Anyone can see)”.

          1. Rozwiązanie nie działa, nadal nie wyświetlają się projekty mimo że mam ich już 10

          2. Zrobiłem i dalej nic, ale powiem że gdy wchodzę na mój produkt z opcji view na dole są przykłady jak to wygląda oraz cena, jestem w stanie dodać produkt do koszyka. Dziwne to ale może oni potrzebują więcej czasu żeby uaktualnić nasz sklep?

          3. Mam 20 produktów i pomimo zaznaczenia aby wszystkie były widoczne, dalej nic się nie zmienia w kwestii braku widoczności produktów na RB….

        3. Wygląda na to, że tylko część sprzedawców Redbubble ma ten problem, ponieważ u mnie produkty wyświetlają się prawidłowo po dodaniu.

          Proponuję napisać do działu technicznego Redbubble i poinformować o problemie.

          Gorące pozdrowienia,
          Mateusz Piotrowski

  8. Tak wygląda komentarz, który dodasz poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *