Jeśli zapoznałeś się z poprzednim artykułem, Adobe Stock – Tworzenie konta. Jak zarejestrować się na jednym z największych serwisów do sprzedaży zdjęć? [Artykuł nr. 3/x], z pewnością zainteresuje Cię również to, jak krok po kroku dodać obraz na stronę Adobe Stock. Zapraszam.
Aby przesłać nowe obrazy, udajemy się na stronę Adobe Stock Contributor, następnie logujemy na swoje konto. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, utwórz je. Dokładny proces rejestracji opisałem krok po kroku tutaj. Przy okazji zalecam przeczytać resztę poprzednich artykułów.
Przechodząc do sedna
Gdy już zalogowaliśmy się do swojego konta kontrybutora, za dodawanie naszych nowych obrazów odpowiada przycisk Upload, który znajdziesz w prawym górnym rogu strony głównej.
Pamiętaj, aby Twoje zdjęcie zawierało format .JPG, w innym wypadku przekonwertuj je w pierwszym lepszym programie graficznym (dla zaawansowanych – paint).


Tworzenie listingu
W przypadku, gdy Twoje zdjęcie zostanie w 100% załadowane, powinieneś zostać przekierowany do „zbudowania” swojego listingu, na który składa się stworzenie tytułu obrazka oraz nadanie odpowiednich słów kluczowych.

Przy opisywaniu zdjęcia ważny jest każdy szczegół. W moim przypadku zdjęcie, które będę opisywać, to mężczyzna stojący na szczycie punktu widokowego, w tle możemy zauważyć lekko odsłonięte góry i niebo. Słowa kluczowe, które możemy użyć, to np.: śnieg, góry, zima, szczyt, mężczyzna, niebo, mgła. Warto również pomyśleć chwilę i zastosować synonimy, ponieważ zwiększy to prawdopodobieństwo na dopasowanie słów kluczowych do wyszukiwań potencjalnego klienta, co przekłada się na pobranie naszego zdjęcia, a za każde pobranie zarabiamy pieniądze. Przydatny może być w tym wypadku Wujek Google i strony, na których znajdziemy kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt synonimów dla jednego słowa. Po odnalezieniu najlepiej dopasowanych słów, tłumaczymy je na język angielski, gdzie również możemy posłużyć się translatorem, a następnie wstawić na platformę. Powyżej opisałem metodę na stosowanie precyzyjnych słów kluczowych, dla leniwych przychodzi prostsze, lecz mniej dokładne rozwiązanie, czyli 25 gotowych słów kluczowych, zaproponowanych do użycia przez algorytm Adobe Stock. Polecam oczywiście brać pod uwagę obie metody naraz. Jeśli na Twoim zdjęciu nie ma żadnych osób lub są, ale twarz ich jest niewidoczna, przy Recognizable people or property – zaznaczasz opcję No (więcej na ten temat dowiesz się tutaj oraz tutaj). Jeśli chodzi o wybranie kategorii, myślę, że tego nie muszę opisywać, ponieważ wybieramy tą najbardziej pasującą do naszego zdjęcia.
Teraz pozostaje tylko wysłać obraz klikając przycisk „Submit 1 file” i czekać na weryfikację.


Masz pytanie? napisz śmiało w komentarzu lub użyj formularza kontaktowego na dole strony, a postaram się odpowiedzieć tak szybko, jak to możliwe. Jeśli pomogłem, ucieszę się, gdy zostawisz po sobie miły komentarz, tymczasem zapraszam Cię do przeczytania następnego artykułu, w którym wyjaśniam, jak rozliczać dochody na Adobe Stock z praw autorskich jako fotograf, artysta, czy autor – jak zwał tak zwał, udzielając licencji na używanie zdjęć, obrazów oraz filmów do podmiotu zza granicy, jakim jest Adobe Stock. Możesz przejść do niego za pomocą przycisku poniżej.
Oglądaj nowe filmy z kanału bez konieczności opuszczania obecnej strony:
-
Cytaty - Amazon KDP / Amazon Merch: Jak legalnie używać cytatów? Używanie cytatów | Prawa autorskie
-
Handel na Amazon KDP BEZ TOWARU, FIRMY I WKŁADU? Zacznij sprzedawać takie KALENDARZE *UNBOXING*
-
Amazon KDP - JAK ZACZĄĆ ZARABIAĆ i sprzedawać KALENDARZE TWORZONE NA KOMPUTERZE? [Część 2]
-
Jak sprzedawać kalendarze na Amazon KDP z KOMPUTERA? PRODUKTY LOW NO CONTENT POLSKA [Część 1]
Tak wygląda komentarz, który dodasz poniżej.